Google Maps
Kako postaviti firmu na Google Maps i zašto je to neophodno za sva poslovanja male i srednje veličine objasnićemo Vam u članku koji sledi.
Google Maps je verovatno jedan od najviše korišćenih besplatnih Google servisa. Najčešće se susrećemo sa njim kada nam je potrebna navigacija od tačke A do tačke B, merenje udaljenosti između tačaka ili očekivanog vremena dolaska, informacije o saobraćaju, informacije o mestu na koje putujemo, pronalaženje ili deljenje trenutne lokacije, 3D prikaz lokacija, ali sve češće posegnemo za njim i prilikom lokalnih pretraga.
Bilo da tragate za dobrim restoranom u blizini, najbližom cvećarom, benzinskom stanicom, brzom hranom, radnim vremenom ili telefonskim brojem prodavnice u koju ste se uputili najsigurnije mesto za pronalaženje sigurnih informacija je Google Maps servis.
Trećina mobilnih pretraga odnosi se na lokalne pretrage.
Preko milijardu korisnika na globalnom nivou koristi Google Mape, one predstavljaju ubedljivo najpopularniju navigacionu aplikaciju.
Kao što verovatno Vi koristite lokalne pretrage koriste ih i Vaši potencijalni klijenti, zbog toga ne smete propustiti mogućnosti koje Vam ovaj besplatni marketinški alat pruža.
Prednosti Google Mapa za Vaše poslovanje
Postavljanje firme na Google Mape omogućiće Vam da potpuno besplatno istaknete informacije o svom poslu kao što su tačna lokacija, radno vreme, kontakt podaci, slike proizvoda, unutrašnjosti lokala, Vaših zaposlenih, itd. Sve ovo potencijalnim klijentima pomaže da saznaju za Vaše poslovanje, da Vas dodatno upoznaju i da se odluče baš za Vaše proizvode ili usluge.
Postojanje lokacije firme na Google Mapama korisnicima koji ne znaju kako da pronađu put do Vas pruža mogućnost upotrebe navigacije.
Ljudi često istražuju mape svog okruženja, prelaze preko određenih područja ili ulica i mogu potpuno slučajno saznati za postojanje Vaše firme čak i ako nisu tragali za firmama iz Vaše branše.
Google My Business - Google moje preduzeće
Google My Business ili Google moje preduzeće je besplatan poslovni imenik koji igra veliku ulogu u optimizaciji za lokalne pretrage. On omogućava vlasnicima da zahtevaju od Google-a unos svog poslovanja koje se može pojaviti u rezultatima pretrage. Registrovanje na ovom servisu je preduslov za Vaše pojavljivanje u Google Mapama i Google lokalnim pretragama.
Google moje preduzeće Vam pruža mogućnost da se pojavite u vrhu rezultata pretrage kada korisnik pretražuje proizvode ili usluge iz Vaše ponude i to potpuno nevezano za Vaš web sajt i to koliko je on dobro optimizovan. Takođe kada pretražujete Google po poslovnom imenu određene firme dobićete njihov Google moje preduzeće panel sa najvažnijim informacijama. Na mobilnim uređajima listing će se najčešće pojaviti u vrhu ispred organskih rezultata pretrage, a na desktop uređajima listing će se nalaziti sa desne strane.
Google recenzije značajno povećavaju prodaju
Google recenzije omogućavaju korisnicima Google Mapa da iskažu svoje zadovoljstvo odnosno nezadovoljstvo Vašim poslovanjem, odnosom prema klijentima, kvalitetom proizvoda ili usluga koje nudite. Google recenzije mogu biti brojčane ocene od 1 do 5 prikazane zvezdicama, ali i kombinacija ocene i pisanog mišljenja.
Visina prosečne ocene, broj ocena i broj pisanih recenzija direktno utiču na pozicioniranje Vašeg poslovanja u Google lokalnim pretragama.
Osim što su signal za Google algoritme, recenzije imaju visok uticaj na odluke potencijalnih korisnika kada vagaju da li će se odlučiti za Vaše usluge ili proizvode. Sve recenzije su javne i svaki korisnik ih može videti. Kada odlučuju o kupovini ljudi vole da vide mišljenja i utiske onih koji su kupovali pre njih. Pozitivne recenzije značajno utiču na odluke kupaca. 91% korisnika starosti između 18 i 34 godine veruje online recenzijama isto koliko i ličnim preporukama.
Zadovoljni klijenti sve češće postaju promoteri poslovnih profila, ostavljaju recenzije, dodaju fotografije, dele poslovne profile na svojim društvenim mrežama, itd. Ovo je naročito izraženo kod malih i srednjih preduzeća i zato se potrudite da svojim zaposlenima prenesete svest o važnosti dobrog odnosa sa klijentima.
Kreirajte link kako biste korisnicima olakšali pisanje recenzija
Kada registrujete svoje poslovanje kroz Google moje preduzeće možete se prepustiti slučaju i čekati da korisnici sami ostavljaju recenzije na Vašem GMB listingu. Mnogo bolja strategija unapređenja pozicije je animiranje postojećih korisnika da ostave pozitivnu recenziju u kojoj se pominju Vaši proizvodi ili usluge. U zavisnosti od međusobne komunikacije i poznavanja Vaših korisnika možete ih lično zamoliti da ostave recenziju, poslati im e-mail ili SMS sa linkom do Vašeg listinga, zamoliti ih na Vašim društvenim mrežama ukoliko imate priličan broj pratilaca i sl.
Ukoliko su bili zadovoljni najveći broj njih će Vam izaći u susret. Takođe molbu za ostavljanje recenzija možete dodati u vidu štampanih znakova na mestu prodaje, na Vašim flajerima, možete je čak postaviti i na web sajt sa direktnim linkom.
Link možete kreirati na dva načina kroz Google pretragu i preko Google alata PlaceID Lookup Tool.
Prvi način je veoma jednostavan:
- Otvorite Google pretraživač na Vašem računaru;
- U polje za pretragu unesite naziv svog poslovanja;
- Kada se otvori Vaš poslovni listing kliknite na dugme “Napišite recenziju”;
- Kopirajte trenutnu URL adresu iz adresne trake.
Može se desiti da ova metoda ne funkcioniše, tada morate kreirati link uz pomoć PlaceID Lookup Tool-a:
- U polje “Enter a location” unesite naziv svog poslovanja;
- Ukoliko postoji više sličnih naziva pojaviće se lista, kliknite na naziv Vaše firme;
- Nakon toga otvoriće Vam se novi prozor u kom možete kopirati “Place ID” dužine 27 karaktera;
- Dodajte Vaš “Place ID” u sledeći link https://search.google.com/local/writereview?placeid=
- Naš link izgleda ovako https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJR2uZl09lWkcR_2YBH5DYLDY i ukoliko smatrate da smo zaslužili možete nam ostaviti recenziju jednostavnim klikom.
Treća opcija je naknadno uvedena i predstavlja kreiranje linka preko vašeg Google My Business naloga na računaru ili Google My Business aplikacije na vašem telefonu ili tabletu.
Ukoliko koristite računar ulogujte se na vašu Google My Business kontrolnu tablu, u meniju sa leve strane izaberite opciju “Početna” odnosno “Home” ukoliko koristite engleski jezik. Kliknite na dugme “Obrazac za recenzije” odnosno “Share review form” i kopirajte formirani link.
U aplikaciji Google My Business odaberite karticu “Klijenti” odnosno “Customers”, zatim “Recenzije” – “Reviews” i u desnom uglu ikonicu za deljenje, otvoriće se novi prozor i kliknite na “Kopiraj” ili podelite link putem društvenih mreža.
Ukoliko želite direktno ga možete podeliti preko Facebook, WhatsApp i Twitter naloga, odnosno putem imejl poruke.
Ovako izgleda naš kratki link https://g.page/r/Cf9mAR-Q2Cw2EAg/review kliknite i ostavite nam recenziju, ukoliko smatrate da zaslužujemo.
Naš savet je da nikako ne lažirate recenzije, bez obzira koliko prijatelja animirali da vam ostave pozitivne recenzije ukoliko ne poslujete na pravi način negativne recenzije će vremenom preovladati.
Umesto toga potrudite se da pružate najbolje moguće korisničko iskustvo! Većina korisnika ostavlja recenziju samo u dva slučaja kada su razočarani ili kada su oduševljeni, potrudite se da Vaši korisnici budu oduševljeni!
Takođe Google obraća pažnju i na brzinu postavljanja recenzija, ukoliko se ogroman broj recenzija pojavi u kratkom vremenskom periodu algoritmi će izraziti sumnju u njihovu verodostojnost.
Odgovarajte na recenzije Vaših korisnika
Veoma je bitno je da odgovorite na svaku dobijenu recenziju jer je to signal korisnicima da brinete o njihovom mišljenju, a takođe i sam Google ceni interakciju sa korisnicima.
Odovojite vreme i zahvalite se svakom korisniku na ostavljenoj oceni i njegovom mišljenju.
Morate odgovarati na dobre, ali i na loše recenzije. Ukoliko Vas korisnik oceni slabom brojčanom ocenom i ostavi negativan komentar ne očajavajte i nikako ne ostavljajte recenziju bez odgovora. Pokušajte kroz odgovor da saznate više detalja, objasnite korisniku zašto je došlo do propusta, ponudite rešenje problema i često će korisnici ispraviti svoju lošu ocenu.
Osim što će uticati na recezenta odgovor će videti i ostali korisnici kada budu istraživali Vaš profil. Na ovaj način ćete zadržati svoj kredibilitet.
Registrovanje firme na Google My Business
Pre nego što pokušate da registrujete firmu na Google My Business proverite da li ona već postoji u listinzima. Možete proveriti po nazivu ili da li se nalazi na Vašoj adresi.
Preduslov za registrovanje Vaše firme na Google My Business servisu je postojanje Gmail naloga. Za ovu namenu možete koristiti lični Gmail nalog ili otvoriti novi u par koraka ukoliko želite.
Na stranici Google moje preduzeće kliknite na dugme “Počnite odmah” nakon čega će Vam se otvoriti novi prozor za prijavu.
Na novoj stranici odaberite naziv koji će predstavljati Vašu firmu na Google mapama i u rezultatima pretrage. Google smernice zabranjuju upotrebu imena koje se razlikuje od imena firme iz “stvarnog sveta”! Zabranjena je upotreba marketinških slogana, reči potpuno ispisanih velikim slovima, telefonskih brojeva, linkova, specijalnih karaktera (“#$%&@/), informacija o lokaciji, informacija o proizvodima i uslugama.
Kontakt podaci su veoma bitna stavka za Vaše potencijalne klijente. Ovde možete uneti broj telefona i link do web sajta ukoliko ga posedujete.
Kada ste popunili sve podatke odaberite opciju za verifikaciju naloga. U nekim slučajevima moguća je isključivo verifikacija slanjem dopisnice poštom, dok se kod nekih poslovanja verifikacija može obaviti i telefonski. Nakon popunjavanja imena kontakta, adresa se automatski učitava na osnovu prethodnog unosa i možete kliknuti na dugme “Pošalji poštom”.
Dopisnica najčešće stiže u predviđenom roku od 14 dana. Otvorite kovertu koju Vam je Google poslao, ulogujte se na Vaš Google My Business nalog, u meniju odaberite opciju za verifikaciju i unesite petocifreni kod iz koverte u polje za verifikaciju.
Dodavanje više lokacija na Google Maps
Ukoliko Vaša firma ima više poslovnih objekata potrebno je da svaki dodate na Google Maps. Ovo će Vam pomoći da dodatno unapredite lokalne pretrage, a i da korisnicima pružite relevantne podatke o svim lokacijama, njihovom radnom vremenu, kontakt podacima, itd.
Preporuka je da za dodavanje više lokacija koristite jedan Google My Business nalog kako biste imali centralizovanu kontrolu.
Odlaskom na stranicu https://business.google.com/locations i klikom na dugme Dodaj lokaciju otvara se padajući meni sa dve opcije: Dodaj jednu lokaciju i Uvezite lokacije. Izaberite Dodaj jednu lokaciju i popunite sve podatke kao i kod otvaranja listinga za prvi poslovni objekat.
Dodavanje 10 i više lokacija odjednom se olakšano vrši učitavanjem preko šablona. Šablon u .xlsx (Microsoft Excel) ili .csv formatu skinite klikom na dugme Uvezite lokacije i Preuzmi šablon.
Možete skinuti i primer kako izgleda pravilno popunjena tabela.
Nakon što ste popunili tabelu sa svim potrebnim podacima o lokacijama učitajte je preko opcije izaberi datoteku.
Optimizacija Google My Business naloga
Dok čekate verifikacioni kod neophodno je da optimizujete Vaš Google My Business nalog kako biste klijentima pružili potrebne informacije za bolje razumevanje Vašeg poslovanja, a i da biste se bolje pozicionirali u lokalnim pretragama. Što više informacija date Google-u veće su šanse da se Vaš listing pojavi u više pretraga povezanim sa proizvodima i uslugama koje nudite.
Još jedan od razloga da detaljno popunite sve informacije je taj što svako može predložiti izmenu Vašeg listinga. Naš je predlog da povremeno proveravate da li su informacije na listingu one koje ste Vi uneli.
Odlaskom na stranicu Google moje preduzeće pod opcijom Informacije možete:
- Izmeniti naziv preduzeća;
- Promeniti kategoriju poslovanja ili dodati nove. Preporuka je da nemate više od dve kategorije i da ukoliko ne postoji kategorija Vašeg poslovanja odaberete najpribližniju. Veće šanse za visoko rangiranje imaćete ako odaberete specifičnu kategoriju od uopštene, npr. prodavnica zdrave hrane umesto prodavnica. Spisak Google My Business kategorija se često menja, dodaju se nove i brišu postojeće kategorije. Može se desiti da Vam neke kategorije ne budu dostupne ukoliko Vaš Google nalog nije na engleskom jeziku.
- Izmeniti adresu;
- Dodati ili izmeniti oblast pokrivanja ukoliko vršite isporuku proizvoda;
- Odrediti radno vreme po danima;
- Izmeniti ili dodati brojeve telefona. Veoma je važno da se broj telefona podudara sa telefonom koji ste postavili na Vašem web sajtu kao i to da broj telefona bude lokalni. Takođe proverite kontakt podatke na lokalnim poslovnim portalima. Moguće je da ste se na neke od portala sami prijavili, ali postoji mogućnost i da su vlasnici portala uneli Vaše poslovne podatke;
- Dodati posebne atribute koji opisuju lokaciju (npr. preduzeća kojima upravljaju žene);
- Dodati opis preduzeća, potrudite se da iskoristite svih 750 karaktera koji su Vam na raspolaganju. Opis Vam može pomoći da objasnite potencijalnim klijentima čime se tačno bavite ukoliko ne postoji kategorija poslovanja koja Vas tačno predstavlja;
- Dodati datum otvaranja;
- Dodati slike i video snimke. Ovo je prilika da potencijalnim klijentima predstavite svoj logotip, naslovnu fotografiju, slike unutrašnjosti i spoljašnjosti svoje firme, svoje zaposlene, ali pre svega proizvode i usluge koje nudite. U zavisnosti od kategorije poslovanja moći ćete da dodajete različite vrste slika. Veoma dobar signal za Google je dodavanje slika na Vaš profil od strane korisnika zbog čega je poželjno da animirate klijente da osim recenzija postavljaju i fotografije. Google je objavio da profili sa fotografijama imaju 42% veći broj zahteva za navigaciju i 35% veći broj klikova na njihov web sajt. Preporučena veličina fotografija je minimum 720 piksela širine i 720 piksela visine, a formati JPG ili PNG. Video mora biti dužine do 30 sekundi, ne veći od 100 MB, rezolucije preko 720p.
Fotografije možete dodatno optimizovati dodavanjem podataka kroz neki od softverskih programa za obradu:
- Fizička adresa odnosno geografske koordinate;
- Grad, geografska lokacija, oznake države (SER);
- Ključne reči povezane sa kategorijom Vašeg poslovanja;
- Komentari sa o uslugama koje se nude na Vašoj lokaciji;
- Dodatne informacije o kategorizaciji.
Ukoliko već duže vreme imate registrovan GMB nalog proverite kvalitet slika, dodajte slike bolje rezolucije ili slike aktuelnih proizvoda.
Slike i video snimci mogu biti odlučujući faktor da korisnici izaberu Vas, a ne konkurente.
Korišćenje Google My Business naloga
Kada verifikujete Google My Business nalog i Vaša se firma pojavi u rezultatima pretraga moći ćete da dodajete postove. Postovi su opcija za objavljivanje događaja, predstavljanje proizvoda i usluga. Kada objavite post on će biti istaknut 7 dana na Vašem Google My Business nalogu u rezultatima pretraga i Google mapama. Postove možete podeliti i na nalozima firme na društvenim mrežama.
Preporuka je da redovno objavljujete postove i da ih optimizujete kao što to radite sa blog postovima. Odaberite dobre naslove i opise, dodajte link do web sajta ukoliko ga posedujete čime ćete dodatno povećati njegov saobraćaj.
Osim postova kroz Google My Business nalog moći ćete da odgovarate ne recenzije korisnika.
Dobar način da olakšate kontrolu svog naloga je instaliranje Google My Business aplikacije za Android i iOS uređaje.
Za optimizaciju i unapređenje vidljivosti Vašeg poslovanja na na Google mapama biće Vam potrebno strpljenje. Nemojte se služiti nedozvoljenim trikovima, poštujte smernice koje je zadao Google, održavajte informacije aktuelnim, posvetite se svojim klijentima i budite sigurni da će Vam se trud isplatiti.
Ukoliko Vam sve ovo zvuči previše kompikovano mi smo tu da oformimo i optimizujemo Vaš poslovni Google nalog, kontaktirajte nas i prepustite nam brigu o Vašem online nastupu, a vi se posvetite svojim klijentima.
Jel se placa registracija na google nalog poslovni to sto stize na adresu
Anja registracija i verifikacija su potpuno besplatne.
kako da postavim lokaciju? sve sam uradio kako treba ali kad udjem a google maps nema mi je firma na mapama
Zdravo Juniore,
Da li se firma pojavljuje kada pretražujete po imenu?
Cao,da li se mora posjedovati firma prava kako bi imao firmu na google ili je to ilegalno? A radilo bi se o firmi koja bi radila snimanje?
Ćao Štifo,
Google ne proverava da li je u pitanju pravno lice.
Zdravo,
imama isti problem kao junior, registrovao/verifikovao sve odradio kako treba ali preduzece se ne pojavljuje na google maps, dok ga u pretrazi ima tj kad se ukuca u google search preduzece postoji, sta treba da odradim kako bi preduzece postojalo tj bilo vidljivo u google maps?
unapred zahvalan
Zdravo Predraže,
Zbog velikog broja registrovanih preduzeća Google nije u stanju da sva prikaže kada pretražujete mapu. Algoritam određuje koga će prikazati, najčešće su to preduzeća koja duže postoje. Većom aktivnošću u vidu dodavanja fotografija i snimaka na profil, objavljivanja postova, građenja publike i recenzija povećava se šansa da algoritam izabere baš Vaše preduzeće.
Ovo ne treba da Vas potresa jer važnije je da se pojavite u pretrazi po ključnim rečima ili nazivu preduzeća.
Kako da promenim lokaciju firme.Registrovana je na ulicu bb i kilometar je udaljena od stvarne lokacije preko Googl maps-a.Lokacija na sajtu mi je ok.
Poštovani,
Čekam kovertu od googla već 20 i više dana i to sam drugi put naručio kod. Prvi put sam isto čekao 20 dana i nije stigao.
Da li možda znate o čemu se radi?
Odusevljen sam ovim tekstom. Napisan je precizno bez nepotrebnih informacija. Hvala Vam na trudu i posvecenosti.
Zdravo
Nemam firmu ni sajt, ali prodajem preko sajta Etsy.com.
Da li mogu da postavim na Google maps neku fiktivnu firmu, a onda da postavljam slike sa mojim proizvodima na kojima bih postavljao link prema Etsy.com?
Sve to zbog bolje posećenost moje prodavnice na Etsy.com. Da li je tako nešto dozvoljeno?
Hvala unapred.
Vec 2 meseca pokusavam da registrujem svoju menjacnicu na Google Preduzecu. Pokusavam i preko aplikacije na mobilnom, ali i preko racunara, i svaki put mi javlja da NESTO NIJE U REDU SA NASOM STRANICOM, MOLIMO POKUSAJTE KASNIJE. Pisala sam Google-u, ali sam dobila gomilu mailova, u kojima pitaju sta nije u redu, a problem sam detaljno opisala. Da li imate mozda ideju sta moze biti problem? Vec sam 2 preduzeca (ne svoja) tako postavila na mapama, i sve je bilo u redu, sad za moje ne mogu da resim problem 🙂
zdravo,
registrovao sam preduzece, pojavljuje se svuda kako treba i u pretrazi i na mapama ali na mapi kada se pojavi ne stoji ikona smetaja(krevet) vec obican pin. za kategoriju sam odabrao Holiday accommodation service. kako to promeniti?
Postovanje, kako da dodelim artikle i da preko padajuceg menija?
Sve sam uradio ali me nema u pretrazi kad upisujem naziv moje firme
Zdravo, registrovala sam se uredno i na mapama se pojavljujem. Medjutim, kada na drustvenim mrezama pokusam da ostavim adresu, ne prepoznaje je. Kako to da promenim?
Dobar dan . Preko mape delim lokaciju sa firminim nalogom. Firmin nalog može uredno da vidi moju lokaciju imena i prezimena i svakom minutu a ja firminu ne mogu . Ažuriran osvežio i posle par min stoji i piše ispod ofline . delila sam dugo vremena i sve podesila kako treba ali sada neće da radi .
Sta se placa, a sta je besplatno?