SEO optimizacija - kako da se nađete na prvoj strani Google pretrage i povećate prihode
Imate sajt, ali niste zadovoljni njegovim učinkom jer na njega ne dolaze posetioci?
Želite da poboljšate poziciju svog sajta u rezultatima pretrage i konačno se pojavite na prvoj stranici?
Planirate izradu novog sajta i imate želju da preko njega pronađete nove klijente?
Niste sigurni koje ključne reči da odaberete za stranice svog sajta?
Ako želite da Vaš sajt ne bude još jedan u nizu neuspešnih koji služe samo za potvrdan odgovor na pitanje “Imate li sajt?” potrebna Vam je SEO optimizacija!
SEO predstavlja akronim odnosno početna slova reči pojma Search Engine Optimization. SEO optimizacija je proces kreiranja i održavanja sadržaja web sajtova sa namerom da se na pretraživačima postigne visoko pozicioniranje u rezultatima pretrage za odabrane ključne reči.
Visokim pozicioniranjem u rezultatima pretrage Vi stičete šansu da dođete do velikog broja potencijalnih klijenata koji su u aktivnoj potrazi za Vašim proizvodom ili uslugom.
Primetićete da se kod nas sve više koristi pleonazam SEO optimizacija koji jezički čistunci verovatno osuđuju, ali u procesu SEO optimizacije najbitnije je prilagoditi se Vašoj ciljnoj publici odnosno pronaći žargon koji ona koristi.
Česta je situacija da korisnici u pretrazi koriste različite sinonime kada tragaju za odgovorom na isto pitanje, a razlika u broju pretraga između ovih sinonima može biti prilično velika.
Naš cilj je da istražimo ponašanje Vaše ciljne publike, odaberemo prave ključne reči, njima prilagodimo strukturu sajta i sadržaj stranica i pomognemo Vam u nameri da se što bolje pozicionirate.
SEO pojmovi i segmenti SEO optimizacije
Neki od sledećih pojmova se često koriste u procesu SEO optimizacije i bitni su za njeno bolje razumevanje:
- Indeksiranje – upisivanje stranice web sajta u bazu podataka pretraživača (najčešće mislimo na Google);
- Crawl – proces traženja (od strane pretraživača) novih stranica ili izmena na već indeksiranim stranicama;
- Sajt mapa – lista URL adresa svih stranica sajta koja pomaže pretraživaču prilikom indeksiranja stranica;
- Ključna reč – reč ili pojam odnosno upit koji korisnici unose u polje za pretragu na pretraživaču;
- Link – veza ka delu sadržaja stranice ili drugoj stranici;
- Bounce rate – procenat posetilaca koji su napustili Vaš web sajt nakon što su posetili samo jednu njegovu stranicu.
Glavni segmenti SEO optimizacije su:
- Istraživanje ključnih reči
- On-page optimizacija
- Of-page optimizacija
SEO optimizacija sajta za Google
Kada se kaže SEO optimizacija sajta za pretraživače prevashodno se misli na optimizaciju za Google jer je ovaj pretraživač dominantan u odnosu na sve ostale pretraživače na globalnom nivou. Njegov udeo iznosi neverovatnih 90,31%, na drugom mestu je Bing sa 3,2%, treće mesto je rezervisano za Yahoo sa 2,06%, četvrti je kineski Baidu sa 1,98%, ruski Yandex na petom mestu ima 0,62% i šesta kineska Shenma 0,56%.
U Srbiji je podela tržišta između pretraživača još više na strani Google-a. U junu 2018. godine Google je zauzimao 97,07%.
Indeksiranje web stranica
Ono što trebate da znate, kada pretražujete Google Vi ne pretražujete Internet već Google Index – bazu podataka u kojoj su smeštene sve pronađene stranice. Da bi određena stranica bila smeštena u Index Google proverava njen sadržaj i značenje, povezuje je sa određenim pojmovima i indeksira je. Indeksiranje pomaže Google-u da prilikom pretrage baze vrati veoma brz odgovor na Vaš upit.
Google ima cilj da svakom korisniku koji traga za odgovorom na određeno pitanje, za rešenjem problema ili bitnom informacijom predoči najrelevantniji rezultat koji će ga učiniti zadovoljnim kako bi se i sledeći put obratio Google-u za pomoć.
Kada se određena stranica nađe u vrhu rezultata pretrage, a Google uoči da se korisnici ne vraćaju nazad u potrazi za drugim rešenjem učvrstiće poziciju stranice ili je nagraditi dodatnim unapređenjem pozicije.
Nakon izrade sajta i njegovog postavljanja na server potrebno je određeno vreme da ga Google pronađe i indeksira. Ovaj proces se može ubrzati ručnim prijavljivanjem sajta kroz Google alat Search console, odnosno pružanjem sajt mape Google-u kako bi lakše skenirao stranice.
Istraživanje ključnih reči
Kada pretražujete Google u potrazi za određenim proizvodom, uslugom ili odgovorom na pitanje Vi koristite reči ili fraze. Ove fraze se u žargonu SEO optimizacije nazivaju ključne reči.
Korisnici Google-a su vremenom stvorili navike i sistem koji koriste prilikom pretrage pa se tako različite reči ili fraze koriste u potrazi za istim rešenjem. Ovo dovodi do situacije da se pojedini sinonimi – ključne reči izdvajaju po učestalosti korišćenja.
Na sledećem primeru koji smo dobili istraživanjem broja pretraga u Srbiji za pojam Google oglašavanje možete videti razlike u broju pretraga za praktično isti pojam:
- google oglasi – 720 pretraga na mesečnom nivou;
- google oglašavanje – 110 pretraga na mesečnom nivou;
- oglasavanje na google – 50 pretraga na mesečnom nivou;
- google reklamiranje – 40 pretraga na mesečnom nivou;
- gugl oglasi – 20 pretraga na mesečnom nivou;
- oglasi google – 20 pretraga na mesečnom nivou;
Prosečan broj pretraga na mesečnom nivou nije jedini podatak bitan za izbor ključnih reči, upotrebom SEO alata dobijamo i podatke o težini rangiranja u rezultatima pretrage za određenu ključnu reč. Ovo nam omogućava da se na početku fokusiramo na ključne reči za koje je konkurencija nešto niža.
Osim prosečnog broja pretraga i težine rangiranja verovatno najbitnije je otkrivanje namere koja se krije iza pretrage određene ključne reči.
Razumevanje namere korisnika prilikom pretrage
Namera korisnika prilikom pretrage se odnosi na to za čim on traga kada unosi upit u polje za pretragu.
Postoje četiri glavna tipa namere:
- informacioni;
- navigacioni;
- komercijalno istraživački;
- transakcijski.
Informacioni tip pretrage
Korisnik traga za informacijom povezanom sa korišćenom ključnom reči, na primer temperatura vazduha u Beogradu, udaljenost između Beograda i Subotice, srednji kurs NBS, itd.
Zajedničko za informacione pretrage je to da one nisu komercijalne prirode, a cilj same pretrage je informacija.
Navigacioni tip pretrage
Korisnik želi da pronađe određeni web sajt ili stranicu koji su mu poznati, ali ne zna njihovu tačnu URL adresu. Na primer korisnik želi da na sajtu Narodne banke Srbije proveri kolika je bila visina srednjeg kursa evra za određeni datum i kuca NBS.
Komercijalno istraživački tip pretrage
Korisnik traga za
informacijom o određenom proizvodu ili usluzi. Ovaj tip pretrage se nalazi
između istraživanja i komercijalne namere. Na primer korisnik traga za
informacijama o najboljim modelima DSLR fotoaparata. Istraživanje se ne mora
završiti transakcijom, ali se ne radi ni o čisto informativnoj nameri.
Transakcijski tip pretrage
Ovaj tip pretrage ne mora da podrazumeva samo kupovinu, može se odnositi i na registraciju profila na novoj društvenoj mreži, kreiranje novog email naloga, pronalazak najbližeg restorana, itd.
Lako je zaključiti da najznačajniju priliku i najvišu vrednost možemo očekivati od komercijalno istraživačkog i transaksijskog tipa pretrage, zbog toga i sadržaj sajta treba biti orijentisan za ove vrste pretraga.
Sajtdžija ima zadatak da u saradnji sa Vama odredi koje to ključne reči najbolje opisuju proizvode ili usluge koje nudite, da preciznim istraživanjem uz upotrebu SEO alata dođe do najtraženijih ključnih reči, ali i onih za koje se lakše i brže možete visoko pozicionirati, kao i da otkrije koja namera korisnika stoji iza ovih ključnih reči.
Na osnovu kvalitetnog istraživanja ključnih reči kreira se struktura sajta, nazivi stranica, a zatim se biraju i teme za pisanje optimizovanog sadržaja.
Kreiranjem sadržaja prilagođenog relevantnim ključnim rečima rastu šanse da se Vaše stranice bolje pozicioniraju u rezultatima pretrage za pojmove koji će Vam donositi kvalitetne posetioce i poboljšati poslovanje.
On-page SEO optimizacija
On-page SEO optimizacija čini tehnički deo optimizacije i odnosi se na faktore koji su direktno pod Vašim uticajem.
Google algoritmi za pozicioniranje stranica koriste preko 200 signala i česta su tema u SEO krugovima. Neki od signala i njihova važnost su poznati, a neki od njih obavijeni velom tajnosti.
Neke od najbitnijih signala predstavljaju:
- Kvalitetan sadržaj;
- Responzivnost – prilagođenost za različite uređaje – pre svega mobilne;
- Brzina sajta;
- Sigurnost sajta – upotreba HTTPS protokola;
Kvalitet sadržaja sajta
Sadržaj Vašeg sajta mora biti optimizovan za korisnike, a ne za pretraživače. Kvalitetan sadržaj koji odgovara na sva potencijalna pitanja i pruža vredne informacije korisnicima jača i njihovo poverenje u Vašu kompaniju.
Kvalitetan sadržaj podrazumeva više vremena provedenog na stranicama sajta, niži bounce rate i korisnost za posetioce.
Posete na sajt privlači kvalitetan sadržaj, a ne njegov izgled i lepota.
Responzivni web dizajn - prilagođenost različitim uređajima
Responzivni web dizajn predstavlja dizajn web sajtova koji su prilagodljivi svim uređajima bez obzira na veličinu njihovog ekrana, platformu i orijentaciju.
Verovatno se prilikom korišćenja mobilnih uređaja još uvek srećete sa sajtovima koji nisu responzivni, prepoznaćete ih po tome što morate da koristite zumiranje kako biste pročitali njihov sadržaj.
Google preporučuje korišćenje responzivnog dizajna jer:
- Korisnicima je lakše da podele link kada postoji samo jedna URL adresa;
- Pomaže Google-ovim algoritmima pretrage precizna svojstva prilikom indeksiranja stranice umesto potrebe za korišćenjem signalizacije o postojanju odgovarajućih desktop i stranica za mobilne uređaje;
- Zahteva manje vremena za održavanje nego kod slučajeva sa više stranica za isti sadržaj;
- Smanjuje mogućnost pojave čestih grešaka koje pogađaju mobilne verzije veb sajtova (blokiranje JS, CSS i slika, sadržaj koji nije moguće reprodukovati, pogrešna preusmeravanja, promotivne poruke koje prekrivaju sadržaj, nerelevantni međulinkovi, spore mobilne stranice, mala veličina fontova, mali razmak između dugmadi);
- Ne zahteva preusmeravanje da bi korisnici imali prikaz optimizovan uređajima koje koriste, što povećava vreme učitavanja;
- Čuva resurse kada Google bot pretražuje veb sajt jer je potrebna samo jedna pretraga stranice, a ujedno i indirektno pomaže Google-u da indeksira više sadržaja veb sajta i održava ga svežim;
Uticaj brzine sajta na korisničko iskustvo posetilaca Vašeg sajta
U današnje vreme korisnici imaju velika očekivanja kada je u pitanju korisničko iskustvo, a naročito mobilno. Jednostavno učitavanje web sajta na mobilnom uređaju više nije dovoljno. Za zadržavanje korisnika web sajtovi moraju biti brzi i relevantni. Sporo učitavanje stranica frustrira Vaše korisnike.
53% korisnika će napustiti veb stranicu ako njeno učitavanje traje duže od 3 sekunde.
Unapređenje brzine web sajta se može ostvariti kroz optimizaciju resursa (akcenat je na fotografijama), korišćenje kompresije i keširanja. Osim ovoga veoma je bitan i izbor odgovarajućeg hostinga.
Uticaj sigurnosti Vašeg web sajta na korisnike i Google
Sigurnost korišćenja Vašeg web sajta, naročito kod unosa osetljivih podataka poput brojeva kreditnih kartica ili lozinki omogućava se upotrebom SSL sertifikata za šifrovanje i HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) protokola.
Od jula 2018. godine Google počinje sa upozoravanjem korisnika Chrome pretraživača na svim sajtovima koji ne primenjuju HTTPS protokol. Upozorenje će prikazivati Not secure oznaku.
Možete pretpostaviti kakva će biti reakcija posetilaca Vaše stranice kada dobiju upozorenje da ona nije bezbedna.
Lokalna SEO optimizacija - pozicionirajte se visoko za lokalne pretrage
69% korisnika pametnih telefona u trenutku potrebe za određenom informacijom koristi svoj mobilni telefon za pretragu.
76% korisnika koji vrše lokalnu pretragu na svojim pametnim telefonima posete povezano poslovanje u toku jednog dana, a 28% ovih pretraga završi se kupovinom.
Google My Business nalog
Google My Business je besplatan servis za predstavljanje Vaše kompanije u Google pretrazi i na Google mapama. Vaša kompanija se osim direktne pretrage po tačnom nazivu može pojaviti i kao predlog iz slične kategorije poslovanja.
Google My Business servis omogućava kompaniji da postavi: informacije o kategorijama poslovanja, link do veb sajta, lokacije poslovnica, telefonske brojeve, radno vreme, fotografije. Osim informacija moguće je i objavljivanje članaka, a korisnici mogu postavljati recenzije.
Google My Busines poseduje i analitiku iz koje se mogu dobiti informacije poput: broja prikaza, načinu pretrage (direktna ili predlog), mestu prikaza (pretrage ili mape), posete veb sajta, korišćenja putanje do kompanije kroz Google mape, poziva, pregledu fotografija, itd.
Google recenzije imaju veliku korelaciju sa rangiranjem u lokalnim pretragama, predstavljaju možda i najvažniji signal za Google algoritam lokalnih pretraga.
Fotografije na Google My Business nalogu takođe doprinose boljem pozicioniranju, kako brojem tako i kvalitetom. Poželjno je postaviti fotografije lokacije, zaposlenih, mušterija, proizvoda ili usluga.
Lokalni linkovi
Nakon recenzija sledeći veoma bitan signal lokalnog rangiranja predstavljaju linkovi ka veb sajtu. Kada su linkovi u pitanju bitan je broj domena sa kojih dolaze linkovi, kvalitet linkova i vidljivi (anchor) tekst linka.
Kvalitet linkova zavisi od autoriteta domena i same stranice sa koje dolazi link. Jedan od načina provere visine autoriteta domena predstavlja MozBar Google Chrome ekstenzija. Visina autoriteta domena prikazana je brojčanom ocenom u rasponu od 0 do 100. Osim visine autoriteta domena MozBar prikazuje autoritet stranice, broj eksternih praćenih linkova, Spam score u rasponu od 1 do 18 i MozRank u rasponu od 0 do 10.
Da bi se suočili sa lokalnim zahtevima ili takozvanim “blizu mene” pretragama potrebno je raditi na lokalnoj SEO optimizaciji. Neke od stvari koje mogu unaprediti lokalnu SEO optimizaciju za mobilne pretrage su:
- Google My Business nalog;
- Google recenzije;
- Kvalitetne fotografije na Google My Business nalogu;
- Građenje lokalnih linkova ka sajtu;
- Pisanje lokalno orijentisanog sadržaja;
- Schema.org;
- Kontakt podaci.
Anchor tekst linka koji sadrži ime grada i njegova proporcija sa link profilom sajta su takođe u velikoj korelaciji sa lokalnim Google rangiranjem. Prisustvo ključnih reči u anchor tekstu linka takođe igra ulogu u rangiranju, ali je nešto manje važno.
<a href=”https://sajtdzija.rs/seo-optimizacija-sajta/”>SEO optimizacija Beograd</a>
On-page signali
Broj reči od svih faktora na stranici ima verovatno najveću korelaciju sa lokalnim rangiranjem. Ovo naravno ne znači da treba upisati što više reči na stranicama jer koncept idealne dužine sadržaja veoma varira od niše do niše. Dobar način da se stekne realna slika o potrebnoj veličini sadržaja je praćenje stranica koje se dobro rangiraju za ciljane ključne reči.
Prisustvo ključnih reči u sadržaju i HTML tagovima igra ulogu u lokalnim pretragama, ali je kvalitet sadržaja i sveobuhvatnost na prvom mestu. Iako je dugo postojala pretpostavka da korišćenje imena gradova i država u title tagovima, URL adresama i sadržaju pomaže u rangiranju u tim gradovima, studije pokazuju da nema statistički značajne korelacije ove taktike i lokalnim Google rangiranjem.
Lokalni off-page signali
Lokalni off-page signali su vrste signala koje Google može pronaći na drugim sajtovima, direktorijumima, društvenim mrežama i sajtovima za recenzije.
Ukupne recenzije su nešto manje bitne od Google recenzija, ali njihov rast na drugim platformama poput Facebook-a može doneti značajnu promenu ranga na Google mapama i u lokalnim pretragama.
Citati u lokalnim i direktorijumima iz niše nemaju velikog uticaja na rangiranje u lokalnim pretragama, ali mogu biti korisni za upućivanje saobraćaja na veb sajt.
Mikro podaci
Mikro podaci predstavljaju specifikaciju koja se koristi za umetanje metapodataka u okviru postojećeg sadržaja na veb stranicama.
Pretraživači, web crawleri i web brauzeri mogu izvući i procesuirati mikro podatke sa web stranice i koristiti je za pružanje bogatijeg iskustva pretraživanja za korisnike. Pretraživači imaju veliku korist od direktnog pristupa ovim strukturiranim podacima jer im omogućavaju da bolje razumeju informacije na web stranicama i pruže relevantnije rezultate korisnicima.
Schema.org
Schema.org predstavlja saradnju i aktivnosti online zajednice koje imaju zadatak da kreiraju, održavaju i promovišu šeme za strukturirane podatke na Internetu, veb stranicama, e-mail porukama i šire.
Schema.org opisuje niz različitih stavki od kojih svaka ima svoj skup svojstava koja se mogu koristiti za opis pojedinačnog elementa.
Neki od najčešće korišćenih tipova stavki u Schema.org su:
- Kreativni radovi: CreativeWork, Book, Movie, MusicRecording, Recipe…
- Ugrađeni netekstualni objekti: AudioObject, ImageObject, VideoObject;
- Event;
- Organization;
- Person;
- Place, LocalBusiness, Restaurant…
- Product, Offer, AggregateOffer;
- Review, AggregateRating.
Puna lista stavki se nalazi na http://schema.org/docs/full.html
Za testiranje Schema.org označavanja koristi se Google Structured Data Testing Tool https://search.google.com/structured-data/testing-tool Nakon unošenja URL stranice koja se testira ili kopiranja celokupnog koda u alatu se može proveriti postojanje eventualnih grešaka. Kod se može ažurirati u alatu i istovremeno videti efekat promena, a ispravljena oznaka se nakon provere može prekopirati na veb sajt.
Glasovne pretrage
Glasovne pretrage dozvoljavaju korisniku da koristi komandu glasom za pretraživanje Interneta ili prenosnog uređaja.
U 2016. godini po navodima Google-a 20% njihovih pretraga na mobilnim uređajima bilo je glasovno.
Procenat pogrešnih reči u glasovnoj pretrazi je opao na 4.9% što je veliki napredak u odnosu na 2013. godinu kada je iznosio 23%.
Razlika glasovnih pretraga u odnosu na standardne pretrage je korišćenje prirodnog govora. Većina ljudi ne kuca na način kojim govori, naročito kada koristi online pretragu. Na primer koristiće frazu “Vreme Beograd” umesto “Kakvo će vreme biti sutra u Beogradu?”
Ovo je razlog da se sadržaj prilagodi glasovnim pretragama odnosno da se što više uključi prirodan govor u sadržaj.
Osim prirodnog govora upotreba kratkih ključnih reči gubi na relevantnosti jer se prilikom glasovne pretrage koriste duže fraze odnosno long-tail ključne reči. Prilikom izbora ključnih reči treba se usredsrediti na reči koje što detaljnije opisuju karakteristike i pogodnosti proizvoda i uključuju odgovarajuće fraze i rečenice.
S obzirom da više od polovine pretraga dolazi sa mobilnih uređaja optimizacija za glasovne pretrage podrazumeva fokus na mobilnim pretragama. Responzivni dizajn, dostupnost resursa za crawler-e, kompresovanje fotografija za brže učitavanje su kao i kod klasične pretrage imperativ.
Lokalne pretrage čine 22% glasovnih pretraga i uglavnom su okrenute ka lokalnom sadržaju i informacijama.
Strategija lokalnih preduzeća za optimizaciju glasovnih pretraga mora obuhvatiti:
- Google My Business listing iz kojeg Google može da dobije više informacija o preduzeću poput kategorije poslovanja, radnog vremena, adrese, kontakt telefona, itd;
- Konverzacione ključne reči – način kako ljudi razgovaraju i postavljaju pitanja verbalno. Pitanja koja korisnici postavljaju kada se raspituju o proizvodima i uslugama preduzeća u direktnom razgovoru;
- Stranica sa često postavljanim pitanjima koja će se fokusirati na long-tail konverzacione ključne reči i fraze. Odgovori na pitanja moraju biti kratki i suštinski.
- Strukturirane oznake daju pretraživačima više informacija o veb sajtu i sadržaju, olakšavaju im razdvajanje sadržaja i razumevanje njegovog konteksta.
Uticaj društvenih mreža na SEO optimizaciju
Ukupan broj aktivnih korisnika društvenih medija je u avgustu 2017. prešao tri milijarde bez znakova usporavanja daljeg rasta. Od ovog broja 2,78 milijardi predstavljaju aktivni mobilni korisnici.
Posmatrajući pojedinačne društvene medije Facebook se nalazi na prvom mestu sa dve milijarde aktivnih korisnika, YouTube ima 1,5 milijardi, Instagram 700 miliona, Twitter 328 miliona, Pinterest 175, a LinkedIn 106 miliona aktivnih korisnika.
Google je više puta saopštio da ne koristi glavne društvene mreže Facebook i Twitter kao sredstvo za rangiranje stranica, ali je sigurno da su društveni mediji važni kao indirektan faktor. Sadržaj koji se deli na društvenim mrežama može da prikupi linkove i stvori interakciju što predstavlja direktne faktore rangiranja.
Neki od problema sa kojima se pretraživači mogu sresti prilikom korišćenja društvenih medija kao direktnih signala za rangiranje su blokiranje crawlera i postojanje previše mogućnosti za manipulaciju poput lažnih profila i kupovine pratilaca i “lajkova”.
Društvene mreže kompanija se najčešće pojavljuju u vrhu rezultata pretrage prilikom korišćenja brendiranih pojmova. Ovo može dodatno uticati na korisnike jer kroz društvene mreže mogu stvoriti ličniji kontakt sa kompanijom nego na veb sajtu. Nekoliko aktivnih društvenih kanala može iskustvo upoznavanja kompanije učiniti zabavnim i ličnim.
Marketing na društvenim mrežama pomaže u građenju publike i jačanju svesti o brendu što povećava verovatnoću da će korisnici odabrati sadržaj određenog brenda u Google-ovim rezultatima pretrage.
Društvene mreže takođe predstavljaju i jedan vid pretraživača gde se traga za informacijama o kompaniji kroz haštegove i brendirane pojmove.
Kada možete očekivati rezultate koje donosi SEO optimizacija
Neko je rekao da je SEO optimizacija spora kao smrt, ali svi dobro znamo da ona sigurno dolazi.
Niko Vam ne može garantovati poziciju u rezultatima pretrage niti tačno vreme nakon kojeg će SEO optimizacija početi da utiče na rangiranje Vašeg sajta.
Veliki broj faktora je u opticaju, ali na prvom mestu su konkurencija u Vašoj oblasti i Vaše ulaganje u SEO optimizaciju. Ukoliko se veći broj Vaših konkurenata duže vreme bavi SEO optimizacijom i ukoliko to rade na pravi način teže će biti da ih dostignete, ali ne i nemoguće.
Neki očekivani rok za primetniji napredak u pozicioniranju je od 6 meseci do godinu dana, ali opet ponavljamo glavni faktori su konkurencija i Vaš SEO majstor.
Ono što je sigurno strpljenje će Vam se isplatiti!
Javite nam se i mi ćemo zajedno sa Vama doći do dobitne strategije za Vaše online poslovanje!